وضعیت سیل بندهای خوزستان نگران کننده است
وضعیت سیل بندهای خوزستان نگران کننده است
مجتبی یوسفی گفت: علی رغم تخصیص اعتبارات مناسب به منظور ترمیم و اصلاح سیل بندهای استان، تا کنون فعالیت شاخصی در این زمینه صورت نگرفته است.

مجتبی یوسفی نماینده شهر اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فصل اندیشه عنوان کرد: با توجه به این موضوع که در آغاز فصل بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در استان قرار داریم، به همراه یک تیم کارشناسی بازدیدی از سیل بندهای اطراف شهرستان اهواز داشتیم.

وی افزود: متاسفانه نبود مدیریتی منسجم در این خصوص باعث شده تا وضعیت سیل بندهای استان مناسب نباشد و به طور حتم در صورتی که سیلی همانند سال گذشته در استان رخ دهد، خسارت وارد شده چندین برابر خواهد شد.

وی تصریح کرد: معاونت عمرانی استانداری خوزستان و همچنین مدیریت بحران استان باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و بر اساس الویت بندی مناسب وضعیت سیل بندها را ساماندهی کنند.

یوسفی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات کلان از مرکز برای این منظور گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند که اعتباراتی که تا کنون در این زمینه تخصیص یافته است در کجا هزینه شده؟ اگر برای سیل بندها هزینه کرده اند پس چرا وضعیت این سازه ها تا این میزان خطرناک است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه مدیریت سیل بندها در حوزه شهرستان اهواز شاهد ضعف شدید مدیریتی هستیم. متاسفانه این وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون تذکرات بسیاری به معاونت عمرانی استانداری داده شده اما همچنان نتیجه ای حاصل نشده است.الویت بندی مدیران در این خصوص غلط است و باید اصلاح شود.

  • نویسنده : نیکامهر دیلمی
  • منبع خبر : فصل اندیشه