صحبت های معاون وزیر باعث گرانی ملک در اهواز شد
صحبت های معاون وزیر باعث گرانی ملک در اهواز شد
یک فعال حوزه مسکن گفت: صحبت های کارشناسی نشده معاون وزیر راه و شهرسازی باعث گران شدن ملک در برخی مناطق شهر اهواز شد.

جعفر زاده مدیر عامل مجموعه تخصصی اهواز ملک در گفتگو با فصل اندیشه عنوان کرد: صحبت های کارشناسی نشده معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص خرید خانه  در شهر اهواز از سوی خارجی ها در یک برهه زمانی باعث افزایش قیمت ملک در این شهر شد.

وی همچنین با اشاره به کذب بودن اصل این خبر افزود: متاسفانه برخی مسئولان دولتی بدون هیچ گونه تحقیق و پشتوانه علمی و فنی موضوعی را مطرح می کنند که هیچ گونه سنخیتی با واقعیت جامعه ندارد. این چنین اظهار نظرهایی تنها برای بازارگرمی در شبکه های اجتماعی کاربرد دارد.

جعفر زاده با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر در حوزه املاک تنها باید از سوی متخصین این بخش صورت بگیرد، گفت: متاسفانه پس از صحبت های وزیر راه و شهرسازی برخی مناطق اهواز که قیمت ملک در آنها مناسب بود، با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شد.

وی تصریح کرد: نگاه مسئولان دولتی به خرید ملک در همه استان های کشور از سوی افراد خارجی باید به عنوان یک نوع سرمایه گذاری صورت بگیرد زیرا انجام معامله و خرید و فروش در هر صنفی از سوی افراد خارجی به نوعی ارز آوری برای منطقه دارد و به صورت کلی در بسیاری از کشورهای دنیا خرید ملک یکی از راه های تامین سرمایه برای آن کشور محسوب می شود.

مدیر عامل مجموعه تخصصی اهواز ملک اظهار کرد: بسیاری از افراد تصور می کنند که گرانی در این حوزه تنها از سوی مشاورین املاک صورت می گیرد در صورتی که این حرف اشتباه است. گرانی در حوزه مسکن باعث ایجاد رکود در این حوزه می شود و رکود نیز به معنای کاهش معامله و درآمد برای مشاورین املاک است به همین دلیل مشاورین املاک در اصل به دنبال متعادل سازی قیمت ها در بازار مسکن هستند.