نگرانی ها و محدودیت ها بیشتر شده است
نگرانی ها و محدودیت ها بیشتر شده است
همزمان با گسترش گونه جدید کرونا در جهان، به نظر می رسد چالش جدیدی برای کشورها در روند مقابله با این ویروس حتی پس از آغاز واکسیناسیون ایجاد شده و دولت ها بدنبال اعمال محدودیت های بیشتر هستند.

تارنمای گلوبال نیوز کانادا، در این باره نوشت: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا همچون پزشکان برجسته کانادایی هشدار داده است که ادامه ابتلا افراد بیشتر در این کشور به گونه جدید کرونا، خطر موج سوم کرونا در کانادا را به دنبال خواهد شد.

وی ضمن درخواست از مردم کانادا برای جلوگیری از انجام سفرهای غیرضروری و تجمع چند نفره هشدار داده که روند واکسیناسیون کرونا در ماه های آینده نیز ممکن است برای مقابله با گونه جدید این ویروس کافی نباشد.

ترودو افزود: هیچ کس نمی خواهد شاهد آغاز موج سوم کرونا به ویژه به دلیل شیوع گونه جدید این ویروس در کانادا باشد، همه باید نگران این موضوع باشند و ما بهترین کارشناسان را برای مقابله با این چالش به کار می گیریم.

تارنمای کاناداپرس نیز گزارش داد که گونه جدید کرونا هم اکنون  در تمامی ۱۰ استان کانادا شناسایی شده است.

چالش همه‌گیری گونه جدید کرونا که چالش جدی برای دولت های جهان ایجاد کرده، باعث شده است تا مقامات این کشورها تدابیر و محدودیت‌های جدیدی را اعمال کنند.

تارنمای شبکه یورونیوز، در این راستا گزارش داد: آلمان قرار است مرزهایی مشترک خود با جمهوری چک و اتریش را به دلیل  مقابله با گونه جدید کرونا ببندد.

گزارش شده است که این محدودیتها از عصر یکشنبه اعمال خواهد شد.

مسافرانی که از منطقه مری تیرول اتریش و همچنین جمهوری چک به آلمان سفر می کنند باید تست کرونایشان منفی باشد تا مجوز ورود بگیرند.

مقامات آلمان هنوز اعلام نکرده اند که این محدودیت های مرزی تا چه زمان ادامه خواهد داشت.

پیش از این روزنامه میامی هرالد گزارش داده بود که دولت جو بایدن در آمریکا به دنبال بررسی این موضوع است که با هدف مهار شیوع کرونا و گونه جدید این ویروس، آیا در سفرهای داخلی نیز محدودیت هایی اعمال کند یا خیر.

گزارش شده است که گونه جدید کرونا در برخی ایالت های آمریکا از جمله فلوریدا و کالیفرنیا به سرعت در حال انتشار است. مقامات آمریکایی همچنین نگران هستند گونه جدید کرونا در برابر واکسن ها مقاومت داشته باشند. گفته شده بیش از یک سوم از ابتلا افراد به گونه جدید در آمریکا از ایالت فلوریدا بوده است.

خبرگزاری آنسا ایتالیا نیز گزارش داد که تقریبا از هر پنج ابتلا جدید به کرونا در ایتالیا، یک مورد مربوط به گونه جدید این ویروس بوده و به همین دلیل آمار ۱۷.۸ درصدی ابتلا به ویروس جدید ثبت شده است.

براساس آمار وزارت بهداشت ایتالیا و موسسه بهداشت و درمان عالی این کشور، گونه جدید کرونا احتمالا به گونه غالب و شایع در بیماری کووید- ۱۹ در ماه های آینده تبدیل خواهد شد.

آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال نیز اخیرا اعلام کرد که ۴۳ درصد از موارد ابتلا جدید افراد به کرونا در این کشور، ناشی از گونه جدید این ویروس بوده است.

وی تاکید کرد: گونه جدید کرونا خطری است که پرتغال نباید نسبت به آن بی توجه باشد. مردم پرتغال باید بدانند که اوضاع همچنان بسیار جدی است به همین دلیل لازم است تدابیر لازم برای مهار همه گیری کرونا ادامه داشته باشد.

پایگاه خبری اکسیوس با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی، نوشت: نوع جهش‌یافته ویروس‌ کرونا که برای نخستین‌بار در انگلیس شناسایی شد، احتمال دارد ۳۰ تا ۷۰ درصد کشنده‌تر از نوع اصلی‌ این ویروس باشد.

در ارزیابی ها جدید، دانشمندان انگلیسی تخمین زده اند که این نوع ویروس ممکن است ۳۰ تا ۷۰ درصد مرگبارتر از نوع اصلی باشد. اما آنها تاکید کردند که پیش از اعلام نتیجه گیری قطعی، به مطالعات گسترده تر و داده های بیشتر در مورد مرگ و میر مبتلایان نیاز دارند.