صادرات محصولات کشاورزی چند برابر فروش نفت ارزآوری دارد
صادرات محصولات کشاورزی چند برابر فروش نفت ارزآوری دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جدید بحث کشاورزی دریا محور یکی از اصول مهم می باشد، ظرفیت کشاورزی ما این است که حداقل ۳ برابر نفت میتواند به ما ارز بدهد.

به گزارش فصل اندیشه : دکتر سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که از مزارع پرورش میگو و صنایع تبدیلی استان هرمزگان داشت، اظهار کرد: در حال حاضر نگاه به حوزه شیلات به صورت ویژه بوده و با طرحی که هفته آینده به صحن مجلس می آید بحث سرمایه گذاری و بازار محصولات کشاورزی مرتفع شده است.

وی افزود: در حذف بروکراسی نیز چندین ماده در این طرح آورده که به عبارتی بایستی هر مجوزی ۵ روزه توسط نظام صنفی یا نظام دامپزشکی داده شود و سعی شده مراحل را کم کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای پشتیبانی و رفع موانع شهرستان نیز در این طرح دیده شده، قانون خوبی بوده و بخشی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان را مرتفع می کند. در این قانون وزارت جهاد در خصوص قیمت تعیین و تکلیف می کند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای گام سوم آماده می شویم، ابراز داشت: طرح مذکور در حوزه جهش تولید تا شهریورماه آماده خواهد شد که مسائل مربوط به مولدها، ذخیره سازی دریا، صنایع تبدیلی و تولید درهمه بخشها بوده که انشالله در ۴ بخش تدوین شده و ۵۰ درصد آن نیز اماده است.

به گفته وی، در قانون جدید بحث کشاورزی دریا محور یکی از اصول مهم می باشد، ظرفیت کشاورزی ما این است که حداقل ۳ برابر نفت میتواند به ما ارز بدهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنها ظرفیت ماهی در قفس درکشور می تواند ۵۰ درصد نفت به ما ارز دهد و ما همیشه از این ظرفیتها غفلت کردیم.

خبرنگار : سید علی ساداتی نژاد