در بحث انتخاب شهردار مشهد عجله نداریم
در بحث انتخاب شهردار مشهد عجله نداریم
سخنگوی منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در انتخاب شهردار عجله نداریم و مایل هستیم تا تغییر و تحول در مدیریت این کلان‌شهر با آرامش صورت گیرد.

فصل اندیشه / خراسان رضوی  حسن موحدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فرایند انتخاب شهردار مشهد، افزود: تدوین شاخص ها برای انتخاب شهردار در حال نهایی شدن و اولویت اصلی ما انتخاب شهردار بومی است، گزینش مدیر غیربومی توهین به مردم مشهد است زیرا فرصتی برای شناساندن شهر به شهردار غیربومی نداریم.

وی گفت: به دنبال انتخاب شهردار بومی، متخصص و متعهد هستیم اما تمایلی به رسانه ای شدن موضوع نداریم تا تداخلی در روند کار شهردار و شورای شهر پنجم ایجاد نشود.

موحدیان در خصوص انتخاب شهردار از میان منتخبان شورای ششم نیز افزود: به هیج وجه موافق انتخاب شهردار از میان منتخبان شورای شهر نیستم و این اقدام را بی توجهی به رای مردم می دانیم .

وی اضافه کرد: طبق قانون با آغاز فعالیت شورای ششم، فعالیت شهردار کنونی به پایان می رسد اما از شهردار فعلی می خواهیم تا زمان انتخاب شهردار جدید، با ما همراهی کند و اگر موافقت نکرد یکی از معاونان شهردار را به عنوان سرپرست شهرداری می گماریم.

موحدیان بیان کرد: شورای ششم امانتدار رای مردم است که وظیفه خود می داند این امانت را تا انتهای ماموریت حفظ کند.

وی با تاکید بر استفاده از افراد جهادی، پاکدست و مردمی در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: ما خود را نه شورای شهرداری، بلکه شورای شهر می دانیم، لذا از همه ظرفیتها در این بخش استفاده خواهد شد.

موحدیان ادامه داد: به دنبال تعامل با نهادهای مختلف، همکاری با دولت و ایجاد رابطه دوسویه با مردم در انجام امور هستیم.

این عضو منتخبان شورای ششم شهر مشهد افزود: برای انسجام‌بخشی به امور، دبیرخانه ای تشکیل شده و تاکنون با بزرگان و مسوولان شهر نیز دیدارهایی صورت گرفته است.

موحدیان با اشاره به تشکیل کارگروه های ویژه در شورای ششم، خاطرنشان کرد: کارگروه شناسایی نخبگان و متخصصان، کارگروه تبیین شاخص های شهردار مشهد، کارگروه تدوین شورای ششم شهر مشهد و تشکیل تیم رسانه ای از جمله اقدامات در دست اقدام منتخبان شورای ششم است.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام شهری نیز گفت: توسعه و پیشرفت شهر با جدیت دنبال می شود، در ایجاد شور و نشاط برای مردم کوتاهی نکرده و پروژه های نیمه تمام را نیز به سرانجام خواهیم رساند.

رییس سنی منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بخش فرهنگی اولویت و مورد توجه شورای ششم است، مردم اگر قرار بود به اجرای پل و زیرگذر رای بدهند به ما رای نمی دادند.

موحدیان خاطرنشان کرد: کار فرهنگی زمانبر و دیربازده است، لذا در مقوله فرهنگی اقدامات باید بر اساس اولویت باشد.

وی در خصوص طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی نیز گفت: بحث معنویت در اطراف حرم با تجاری سازی در حال از دست رفتن است و منویات و دستورات مقام معظم رهبری در بافت مورد تاکید است، اجازه نمی دهیم ساختمان بلند بدون معماری اسلامی در این بافت ساخته شود، شورا در این خصوص اختیارات زیادی ندارد ولی مطالبه گر است.

دبیر هماهنگی منتخبان شورای ششم شهر مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: شورای ششم مشهد فارغ از جناح بندی سیاسی، به مردم خدمت خواهد کرد.

حسین حسامی افزود: تدوین مولفه های مدیریت شهری مبتنی بر نظام اسلامی، توجه به مناطق کم برخوردار، رشد و توسعه شهر با رویکرد زیارتی بودن این کلانشهر،استفاده از ظرفیت اقتصاد زیارت و بهره گیری از ظرفیت مردمی از رویکردهای شورای ششم مشهد است.

یکی دیگر از منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: مدیریت فرهنگی با حرکت متداوم در حوزه فرهنگسازی در مسیر ارتقای فرهنگ شهرنشینی و میزبانی از زائران امام هشتم، حرکت خواهیم کرد.

  • نویسنده : صانع