معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها یک مورد مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری است. دکتر جعفر زارعی زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنادرباره خبرمنتشر شده در فصل اندیشه و جان باختن دو نفر بر اثر ابتلا به قارچ سیاه در استان بوشهر اظهارداشت: […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها یک مورد مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری است.

دکتر جعفر زارعی زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنادرباره خبرمنتشر شده در فصل اندیشه و جان باختن دو نفر بر اثر ابتلا به قارچ سیاه در استان بوشهر اظهارداشت: در پیک چهارم ۲ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان این استان بستری بودند که در نهایت فوت شده اند و در پیک جدید موردی از فوت در اثر ابتلا به این بیماری عفونی تاکنون به ثبت نرسیده است.

زارعی زاده یادآورشد: یکی از این بیماران پس از رضایت شخصی از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به شیراز مراجعه کرد اما فوت شد و بیمار دیگر نیز دربیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر بر اثر این بیماری جان باخت.

وی اضافه کرد: بیماری قارچ سیاه در گذشته هم وجود داشته، اما در زمان حاضر به دلیل این که در بحران کووید ۱۹ میزان مصرف کورتون زیاد شده است و به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن زمینه برای رشد قارچ‌ها در بدن برخی از بیمارانی که مستعد ابتلا هستند از جمله بیماران مبتلا به دیابت، سرطانی‌ها و کسانی که دچار نقص ایمنی هستند بیشتر است به همین دلیل توصیه می شود از تجویز و مصرف بی رویه داروهای کورتون در شرایط فعلی به طور جدی خودداری شود.

زارعی زاده گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان غذا و داروی کشور مصرف داروی اختصاصی این بیماری طی روزهای اخیر روند صعودی داشته و تدابیری برای تامین آن اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش میزان مصرف در زمان حاضر بخشنامه استفاده از داروهای جایگزین قارچ سیاه تا تامین این دارو به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و تامین داروهای مورد نیاز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

  • نویسنده : سیدحسین جعفری