رسیدگی به مسئله سرقت اموال عمومی یک مطالبه همگانی است
رسیدگی به مسئله سرقت اموال عمومی یک مطالبه همگانی است
حجت الله زارع زاده نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در مصاحبه با خبرنگار فصل اندیشه گفت : رسیدگی به مسئله سرقت های روز افزون از اموال عمومی شهر یک ضرورت جدی و مطالبه همگانی است .

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد : با گشت و گذاری در پارک ها ، بوستان ها و معابر شهر با صحنه هایی مواجه می شویم که دل هر بیننده ای را به درد می آورد . درب منهول های سرقت شده ، سطل های زباله و نیمکت های فلزی بریده شده ، ست های ورزشی به یغما رفته ، نورافکن های خاموش پارک ها و بوستان ها ، قطعات سرقت شده پل ها ، حفاظ های سرقت شده پل های عابر پیاده ، سرقت کابل های برق و تاسیسات مخابراتی همه و همه صحنه های نازیبا و ضد فرهنگی است که پیام آور یک شکاف فرهنگی قابل ملاحظه در لایه های شهروندی است و به سادگی نمی توان از کنار این پدیده مذموم گذشت و البته همه این موضوعات مستقیما با جان، امنیت و آسایش مردم ارتباط دارند.
زارع زاده بیان کرد : صرف برخورد و دستگیری سارق یا سارقین پس از ارتکاب جرم اگر چه قابل تقدیر است ولی کافی نیست چرا که بعضاً خسارت های وارده تا مدت ها قابل جبران نیست و چهره بصری شهر به واسطه این هنجار شکنی ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد . وی افزود: از مسئولین برقراری امنیت در شهر بویژه شورای تامین اهواز درخواست داریم رسیدگی به معضل سرقت از اموال عمومی شهر را به شکل جدی و فوری در دستور کار خود قرار دهند و با اتخاذ تصمیمات لازم ضمن تقسیم کار بین دستگاه های متولی برقرای امنیت و در نظر گرفتن روش های پیشگیرانه موثر به وضع موجود پایان داده شود .
نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در پایان همراهی و مشارکت عامه مردم را در روش های پیشگیرانه و جلوگیری از این ناهنجاری ها بسیار مهم بر شمرد و بیان کرد: تا زمانی که حس تعلق مردم به شهر در شهروندان تقویت نشود و مردم خود را مالک داشته های شهر ندانند همچنان باید شاهد به یغما رفتن داشته های شهرمان باشیم .