ایجاد اشتغال هزار نفر در افتتاح طرح های ملی و استانی صنعت و معدن خراسان جنوبی
ایجاد اشتغال هزار نفر در افتتاح طرح های ملی و استانی صنعت و معدن خراسان جنوبی
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با افتتاح 6 طرح ملی و 8 طرح صنعتی در خراسان جنوبی زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با افتتاح ۶ طرح ملی و ۸ طرح صنعتی در خراسان جنوبی زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر ایجاد می شود.

سنائی فر – به گزارش خبرنگار فصل اندیشه در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در جمع فعالان رسانه  با بیان اینکه بمناسبت دهه فجر چهل وسومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی  طرح های ملی و صنعتی در خراسان جنوبی افتتاح می شود، گفت: ۸ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر سالجاری در استان افتتاح می شود.

عباس جرجانی با اشاره به بهره برداری ۶ طرح از استان در سطح ملی ، گفت: واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد قائنات با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و واحد فراوری معدن طلای شادان با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۴۰ نفر از مهمترین طرح های ملی آماده افتتاح در استان است.

وی افزود: احداث واحد فرآوری طلای هیرد با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر، طرح ملی است.

به گفته وی  از دیگر طرح های ملی تولید پودر باریت و بنتونیت درین کاشان با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر، معدن هماتیت و مس سولفیدی مس اکسیر و بهره برداری از معدن منیزیت سپیدان است.

جرجانی تاکید کرد: طرح تولید تینرهای نیتروسلولزی و تینرهای روغنی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان و اشتغال ۹ نفر در شهرستان طبس و  تولید فیلتر هوای خودرو با سرمایه گذاری یک میلیارد تومان و اشتغال ۵ نفر از طرح های شهرستان فردوس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح های صنعتی و معدنی دهه فجر سالجاری زمینه ایجاد اشتغال مستقیم بیش از یک هزار نفر در استان فراهم کرده است.

گزارش تولیدی: آیسان سنائی فر