جشنواره های فرهنگی، هنری خراسان جنوبی در فجر ۴۳ انقلاب اسلامی
جشنواره های فرهنگی، هنری خراسان جنوبی در فجر ۴۳ انقلاب اسلامی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اختتامیه جشنواره ملی رستاخیز شن ها در دهه فجر همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود. به گزارش خبرنگار  فصل اندیشه در خراسان جنوبی، رمضانی در دیدار با خبرنگاران  گفت: محافل انس با قرآن یا حضور قاریان بین المللی ۲۱ و ۲۲ […]

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اختتامیه جشنواره ملی رستاخیز شن ها در دهه فجر همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  فصل اندیشه در خراسان جنوبی، رمضانی در دیدار با خبرنگاران  گفت: محافل انس با قرآن یا حضور قاریان بین المللی ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه برگزار و کاروان های قرآنی در طول دهه فجر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و بسیج راه اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملی رستاخیز شن ها در ۱۷ بهمن ماه اضافه کرد: ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و اختتامیه جشنواره با حضور داوران و شعرایی از سراسر کشور برگزار می شود.

رمضانی از برگزاری جشنواره استانی شعر فجر در ۱۴ بهمن ماه نیز سخن گفت و افزود: اختتامیه جشنواره منطقه ای مد و لباس اسلامی ایرانی «چارقد» نیز ۱۰ بهمن ماه جاری برگزار شد و نمایشگاه آثار منتخب جشنواره از ۱۱ تا ۱۵ بهمن ماه، ۸ صبح تا ۸ شب میزبان هم استانی های عزیز خواهد بود.

وی با بیان این که اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه نیز ۱۳ بهمن ماه برگزار می شود، ادامه داد: ۲۳۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از لحاظ تعداد آثار جزو ده استان برتر و از لحاظ کیفیت نیز پیشرو هستیم.

مسئول کمیته تخصصی فرهنگی و هنری دهه مبارک فجر به برگزاری هشتمین جشنواره استانی فیلم فجر همزمان با چهلمین دوره این جشنواره در کشور از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: ۱۶ فیلم در سینما فردوسی و سینما بهمن مرکز استان اکران خواهند شد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۶ لغایت ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود، یادآور شد: نمایشگاه آثار خوشنویسی با حضور اساتید کشوری نیز از ۷ بهمن آغاز و تا ۱۴ بهمن ماه ادامه دارد علاقه مندان می توانند در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود از این آثار بازدید داشته باشند.

وی از اجرای تئاتر در بیرجند و سایر شهرستان های استان نیز خبر داد و افزود: در این ایام، برپایی ۱۱ شب شعر فجر در سطح استان برنامه ریزی شده است؛ همچنین دوره های آموزشی رایگان هنر و رسانه نیز به مناسبت ایام الله دهه فجر، در حال برگزاری است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به دیدار با خانواده شهدا با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه عکس، کتاب و هنرهای تجسمی نیز در بیرجند و هم در شهرستان ها برنامه ریزی شده است.

رمضانی به برنامه های اداره کل کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت سالن ها برگزار می شود.

وی از صدور مجوز برای برپایی جشن های عمومی متعدد در دهه مبارک فجر سخن گفت و بیان کرد: مجوزهای صادر شده منوط به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی، کنترل کارت واکسیناسیون و با نظارت مداوم انجام گرفته اند.

محمود رمضانی همچنین از رونمایی پوستر جشنواره تجسم هنر برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: بخش «تجسم هنر» چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان ها برگزار می شود.

وی با اشاره به این که در خراسان جنوبی نمایشگاه «تجسم هنر» در دو رشته نقاشی و هنرهای جدید (ویدیوآرت و اینستالیشن) برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: این نمایشگاه با ۴۰ اثر از ۱۱ هنرمند،  ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود افتتاح می شود.

به گفته وی نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد و در روز پایانی، اختتامیه همراه با تقدیر از هنرمندانی که به نمایشگاه راه پیدا کردند، برگزار می شود.

گزارش تولیدی: آیسان سنائی فر