عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی خراسان جنوبی
عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی  خراسان جنوبی در دهه فجر آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی  خراسان جنوبی در دهه فجر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار فصل اندیشه در خراسان جنوبی، سید محمود هاشمی با اشاره به اینکه روستاهای خراسان جنوبی در سال جاری  از گاز طبیعی بهره مند می شوند، افزود: ۲۴۳ میلیارد تومان برای گازرسانی این تعداد روستا هزینه شده است و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستای استان نیز همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد:  امسال گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در تعهد داریم که بالاترین تعهد در سطح شرکت‌های گاز سراسر کشور است و خوشبختانه با تلاش انجام شده به ۲۳۲ روستا رسیده و امیدواریم این آمار تا پایان سال جاری افزایش یابد.

به گفته وی شهرستان‌های سرایان و فردوس به‌طور کامل از نعمت گاز برخوردار هستند و در حوزه روستایی این ۲ شهرستان هیج پروژه‌ای باقی نمانده است.

هاشمی با بیان اینکه سال آینده شهرستان‌های استان از گاز طبیعی برخوردارند، تاکید کرد: در مجموع دهه فجر امسال ۶۸۰ پروژه گازرسانی با هزینه ۳۸۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲۳۳ پروژه نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از خط انتقال بشرویه به دیهوک با هزینه اجرایی ۷۲ میلیارد تومان از پروژه‌های دهه فجر است که با اجرایی شدن آن شهر دیهوک نیز به شبکه سراسری گاز می‌پیوندد.

وی افزود: در حوزه صنعت گازرسانی به ۱۳۹ واحد صنعتی با هزینه ۴۵ میلیارد تومان از برنامه های سالجاری است.

هاشمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم حوزه مسکن جان تازه گرفت افزود: در حوزه مسکن روستایی گازرسانی به هزار و ۶۳۷ مسکن در ۳۶۳ روستا با هزینه ۲۱ میلیارد تومان انجام شده است که هزار و ۶۳۷ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان به ۱۶۹ واحد گازرسانی شده با اعتبار چهار میلیارد تومان درشهرهای استان اشاره کردو گفت:در مسیر خوسف به ماژان، مسیر دوست‌آباد به سرایان و خط تقویتی شوسف – نهبندان اجرایی گاز رسانی داریم.

وی  افزود: گازرسانی به مجتمع گلخانه نهبندان ، پاسگاه‌های مرزی استان داریم که ۱۳ پاسگاه مرزی، ۱۶ برجک و بازارچه ماهیرود بهره مند می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی مشترکان گاز صنعتی در پرداخت گازبها بی‌انضباط هستند گفت: اگر مطالبات شرکت گاز به‌موقع پرداخت نشود از این طرف در پرداخت هزینه‌های پیمانکاران با مشکل مواجه می‌شویم.

به گفته وی  مطالبات گازبها ۱۰۰ میلیارد تومان است که  ۸۰ درصد آن در حوزه صنعت است.

هاشمی گفت: واحدهای اداری نیز در پرداخت قبوض بی‌نظم هستند ولی به خاطر اینکه در ارایه خدمات به مردم دچار اختلال نشوند گاز را قطع نمی‌کنیم و نیاز است در حوزه صنعت و اداری پرداخت گازبها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: منابع مالی تمامی پروژه‌های گازرسانی در سطح استان از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود لذا پرداخت به‌موقع قبوض نقش موثری در تامین مالی این شرکت دارد.

گزارش تولیدی: آیسان سنائی فر