افزایش آب‌بها در انتظار مشترکین پرمصرف
افزایش آب‌بها در انتظار مشترکین پرمصرف
مشترکین پرمصرف در انتظار افزایش قیمت پلکانی آب‌بهای خود باشند.

به گزارش خبرنگار فصل اندیشه  داراب بیراوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خصوص افزایش میزان مصرف آب درآستانه فصل گرما گفت: دولت در جهت واقعی شدن تعرفه تمام شده آب، قیمت‌های جدیدی وضع کرده که شامل افزایش قیمت پلکانی برای مشترکین پرمصرف است اما مشترکینی که براساس الگوی استاندارد مصرف می کنند، نگران آب‌بهای خود نباشند.

بیراوندی با بیان اینکه میانگین مصرف آب مشترکین استان قزوین ۱۴ مترمکعب در ماه است گفت: در سال گذشته ۵۲ درصد مشترکین، مصرفشان براساس الگوی استاندارد بوده است.

او افزود: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و روند افزایشی مصرف آب در سال‌های اخیر، چاره‌ای جز مدیریت درست مصرف آب نداریم به همین دلیل تعرفه‌های آب برای مشترکین پرمصرف افزایش پیدا کرده تا آنان نیز مطابق الگوی استاندارد و صرفه‌جویی مصرف کنند.

بیراوندی اعلام کرد: در بودجه ۱۴۰۱، وجوه واریزی به خزانه دولت، صرف پروژه‌های تامین آب آشامیدنی خواهد شد تاعدالت و مدیریت بر منابع محدود آب محقق گردد.

داراب بیراوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب به‌عنوان بهترین اقدام، امکان برخورداری همگان از نعمت آب را فراهم آورد و حیات فرزندانمان را نیز در آینده تضمین کند.