شورا نماد مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است
شورا نماد مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است
شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد، با صدور پیامی ضمن تبریک روز شوراها به همه فعالان این نهاد مقدس در سراسر ایران و به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر دستجرد، عنوان کرد: نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از شاخصه ها و نمادهای مهم مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش فصل اندیشه: شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد، با صدور پیامی ضمن تبریک روز شوراها به همه فعالان این نهاد مقدس در سراسر ایران و به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر دستجرد، نوشت: نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از شاخصه ها و نمادهای مهم مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهر دستجرد، متن پیام مهندس حسین طالعی شهردار دستجرد بمناسبت فرا رسیدن ۹ اردیبهشت روز شوراها، به شرح ذیل است:

…وَأَمرُهُم شورىٰ بَینَهُم…
و (مؤمنان کسانی هستند که) کارهایشان به صورت مشورت در میان آنهاست و…
(سوره مبارکه شوری – آیه ۳۸)

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

بسمه تعالی

شوراهای اسلامی شهر و روستا، از چنان اهمیت بالا برخوردار هستند که باید همواره از عظمت این جایگاه سخن گفت؛ چه آنکه این جایگاه و نهاد مقدس، برگرفته از خواست و اراده مردم و نماد واقعی حکومت مردم بر مردم هستند؛ با این حال ۹ اردیبهشت ماه که در تقویم جمهوری اسلامی ایران، بنام روز شوراها نامگذاری شده، فرصتی مغتنم برای یادآوری بیشتر این نکته است که نهاد شوراهای شهر و روستا، نهادی ارزشمند بوده و تلاش های اعضای محترم آن، علاوه بر آن که دارای کارکردی مهم و ویژه در توسعه روستاها و شهرها است، دارای امتیازی خاص نزد پروردگار است.
اگرچه گاهی بدخواهان و دشمنان مردم و مملکت، گاه و بیگاه با شایعه پراکنی، سعی در جدا نشان دادن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند اما نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از شاخصه ها و نمادهای مهم مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از میان خود مردم و با رأی و اراده خود مردم بر صندلی های شوراها تکیه می زنند تا حلقه واسطی میان مردم و حاکمیت باشند و به همین دلیل، علاوه بر آن که نقش ارزنده ای در توسعه شهرها و روستاها دارند، مهمترین نقش را نیز در سلامت تصمیم گیری ها و جلوگیری از مشکلات را ایفا می کنند.
روز شوراها را به تمام اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر ایران اسلامی تبریک عرض می کنم و تبریک ویژه خویش را به اعضای محترم شورای اسلامی شهر توریستی دستجرد می گویم که به حق و واقع، نمایندگان دلسوز مردم برای پیشرفت همه جانبه شهر دستجرد هستند؛ آنانکه فعالیت شان و اینکه در دسترس مردم باشند، ۲۴ساعته و شبانه روزی است و مردم بدون هیچ گونه مانعی می توانند با ایشان ارتباط برقرار کرده و مشکلات و درخواست های خود را به ایشان اعلام کنند.
در پایان امیدوارم اعضای محترم شورای اسلامی شهر دستجرد که سخت کوشانه و همدلانه پای کار توسعه و پیشرفت این شهر توریستی و گردشگری هستند و شهرداری دستجرد به وجود ایشان مفتخر است، در کمال صحت و سلامت، همدلی شان استمرار داشته باشد تا در نهایت، بیش از گذشته، موجب رضایت مردم و پروردگار فراهم شود.

حسین طالعی
شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد

  • نویسنده : سید کاظم موسوی
  • منبع خبر : تولیدی-نقلی