زائران حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند به مقصد جده اعزام شدند.
زائران حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند به مقصد جده اعزام شدند.
اولین گروه زائران استان خراسان جنوبی دوشنبه ششم تیر ماه از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش خبرنگارفصل اندیشه از خراسان جنوبی مراسم بدرقه زائران به مقصد جده با حضور جمعی از مسئولین و خادمیاران رضوی در فرودگاه بیرجند برگزار شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت:   امسال هزار و ۲۴ زائر حج تمتع در قالب هشت کاروان عازم سرزمین وحی شدند.

عظیم طهماسبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل و ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی در عملیات حج امسال گفت: این اداره کل در راستای ارائه خدمات بهینه به زائران بیت‌الله الحرام نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی حج با ادارات و نهادهای مرتبط اقدام کرده است تا خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران ارائه شود.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم از سوی اداره کل فرودگاه‌های استان و سایر سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در فرودگاه بیرجند برای پذیرش و اعزام مطلوب زائران خانه خدا پیش‌بینی شده است.

به گفته وی فرودگاه بیرجند از سال ۱۳۹۶ به عنوان ایستگاه پروازی حج تمتع انتخاب و تا سال ۹۸ پروازهای حج از فرودگاه انجام شده است که امسال نیز به عنوان چهارمین سال ششم و هفتم تیر ماه میزبان زائران حج تمتع می باشد.

وی تاکید کرد: زائران اعزامی مدینه بعد هستند و مانند سنوات گذشته به دلیل ازدحام و ترافیک در فرودگاه  مراسم بدرقه در مکان‌های تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت برگزار و امکان حضور بدرقه‌کنندگان در فرودگاه نیست.

گفتنی است مدت سفر پیش‌بینی شده زائران امسال ۲۷ تا ۳۰ روز است که مسافران و زائران می‌توانند قبل از سفر با اطلاعات پرواز فرودگاه بیرجند به شماره ۱۹۹ برای کسب آخرین وضعیت پروازها تماس بگیرند.

 

  • نویسنده : سنائی فر
  • منبع خبر : تولیدی