استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری با خبرنگاران: قالب فکری مدیران برای پاسخگویی باید تغییر کند
استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری با خبرنگاران: قالب فکری مدیران برای پاسخگویی باید تغییر کند

پاسخگو نبودن مدیران ناشی از تفکرات گذشته و نیازمند تغییر قالب فکری است. به گزارش خبرنگار فصل اندیشه در خراسان جنوبی- استاندار خراسان جنوبی در نشست با اصحاب رسانه خراسان جنوبی به مناسبت هفته خبرنگار ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ مرداد به ‌ویژه شهیدان صارمی و ناصری با اشاره به گلایه برخی […]

پاسخگو نبودن مدیران ناشی از تفکرات گذشته و نیازمند تغییر قالب فکری است.

به گزارش خبرنگار فصل اندیشه در خراسان جنوبی- استاندار خراسان جنوبی در نشست با اصحاب رسانه خراسان جنوبی به مناسبت هفته خبرنگار ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ مرداد به ‌ویژه شهیدان صارمی و ناصری با اشاره به گلایه برخی رسانه‌ها نسبت به موانع اطلاع‌رسانی گفت: اگر برخی مدیران پاسخگو نیستند ناشی از غالب بودن تفکرات گذشته آنهاست و این قالب فکری باید بشکند.

«جواد قناعت»باید  فرهنگ جدیدی ایجاد شود و مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی ارتباط قوی‌تر با رسانه‌ها داشته باشند تا اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی به‌درستی منعکس شود.

وی تاکید کرد: رسانه‌های استان در انتقال اطلاعات آزاد هستند و دست آنها در فعالیت و کار باز است.وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی حرف محرمانه‌ای نداریم و آزادی بیان کامل وجود دارد لذا باید این فضا به گونه‌ای مدیریت شود که به سمت مصالح کشور و استان نه منافع فرد یا مجموعه‌ای خاص پیش برود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی نیز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و نشست استاندار با اصحاب رسانه استان  نیز در این نشست از افتتاح ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و خواستار راه اندازی موزه مطبوعات در بیرجند شد.

وی با توجه به سابقه درخشان و ارزشمند رسانه ها و مطبوعات خراسان جنوبی پیشنهاد داد با حمایت میراث فرهنگی، موزه مطبوعات در استان راه اندازی شود. وی  خواستار حمایت از جامعه رسانه ای استان شد و گفت:ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی به عنوان دومین استان در کشور همزمان به هفته دولت افتتاح می شود.

«علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم بر ضرورت پیش بینی پیوست رسانه‌ای دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی خبرنگاران از لحاظ حرفه‌ای در دستور کار بوده که در این راستا دوره‌های آموزشی لازم برای خبرنگاران برگزار می‌شود.

وی حضور منسجم اصحاب رسانه در نماز جمعه ، برپایی یادواره شهدای رسانه و بازدید از رسانه‌ها  را ازجمله  برنامه‌های هفته خبرنگار عنوان کرد.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز  از تشکیل قرارگاه رسانه در استان خبر داد و گفت: طبق خواسته فرمانده سپاه استان مقرر شده مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیران رسانه‌ها دیدار داشته و شرایط را توضیح دهند تا رسانه‌ها برای حل مشکلات کمک کنند.

زهرا سنایی فر، نماینده خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری در حوزه رسانه همان امری است که در این سال‌ها از آن غفلت شده است در صورتی که نیروی توانمند رسانه یک سرمایه مهم بوده که باید به آن توجه کرد.

توجه به خبرنگاران توانیاب، توجه به عکاسان خبری و تامین تجهیزات عکاسی، درنظرگرفتن تدابیری برای حضور به موقع اصحاب رسانه‌ در مواقع بحران در محل حادثه و توجه به امکانات رفاهی خبرنگاران از جمله مهم ترین مواردی بود که در نشست بیش از سه ساعته مطرح شد.

در این نشست خبرنگاران استان، بیمه و مسکن را دو دغدغه مهم خبرنگاران مطرح کردند و استاندار به همراه دیگر مسئولان درباره  رفع مشکلات خبرنگاران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است دیدار با خانواده شهدای رسانه خراسان جنوبی شهید فرهادی، غبارروبی گلزار شهدا و سرکشی از روزنامه ها و خبرگزاری های استان، شهرستان ها و سرپرستی های روزنامه و خبرگزاری های سراسری از جمله برنامه های هفته خبرنگار بود که برگزار شد.

عکس و گزارش خبری: زهرا سنائی فر