استاندار خراسان رضوی گفت: ۹۳۰ طرح به ارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد که این استان از این بابت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیش از ۳۰۰ طرح همزمان با هفته دولت در […]

استاندار خراسان رضوی گفت: ۹۳۰ طرح به ارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد که این استان از این بابت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیش از ۳۰۰ طرح همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی آغاز می شود، افزود:  این طرحها با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سراسر استان آغاز می‌شود که برخی تا پایان سال و تعدادی نیز تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.وی بیان کرد: طرحهای آماده بهره برداری در استان خراسان رضوی بخش‌های مختلف عمرانی، زیرساختی و اقتصادی نظیر حوزه مسکن، انرژی، کشاورزی و بهداشت و درمان را فرا می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار کرد: در شهر مشهد با مشکلاتی در خصوص استفاده از زمین مواجه بودیم و سیاست کلی بر این قرار گرفت که برای افراد متقاضی در جغرافیا و محدوده  فعلی شهر مشهد زمین تامین و مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده عالی دولت سیزدهم با اشاره به ۴۰ هزار واحدی که در مشهد ساخته می شود، بیان کرد: علاوه بر آن در شهرهای پیرامونی مانند بینالود و مهرگان نیز زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و با امکانات و تسهیلات قرار گرفته به صورت فردی و یا مشارکتی در برخی نقاط می توانند به ساخت مسکن اقدام کنند.

نظری گفت: همچنین حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهر گلبهار به صورت تجمیعی ساخته می شود و این در حالی است که برای ۶ شهر استان خراسان رضوی که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز با هماهنگی های صورت گرفته حدود ۹۰ درصد زمین آنها تامین شده است تا ساخت متمرکز آنها آغاز شود.

وی در خصوص شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز افزود: برای این مناطق سیاست و رویکرد واگذاری زمین به افراد دنبال می شود تا نهضت مردمی خودسازی دراین زمینه صورت پذیرد. همچنین برای روستاییان نیز توسط بنیاد مسکن زمین در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد تا در کنار تسهیلاتی که به آنها اختصاص می‌یابد، قادر به ساخت مسکن برای خود باشند.