کبود ۱۲ هزار صندلی سینمادر استان قزوین
کبود ۱۲ هزار صندلی سینمادر استان قزوین
سالن های سینما بهمن بازسازی شد و کیفیت تصویر و نمایش و زیرساخت سالن سینما نیز ارتقا داده شد.

قزوین-سارا غلامی|  مدیر امورسینمایی حوزه هنری  استان قزوین روز سه شنبه به مناسبت روز سینما گفت:  به نسبت جمعیت این استان با کبود ۱۲ هزار صندلی سینما مواجه است و تنها دو سینمای فعال با تعداد صندلی محدود در مرکز شهر دایر است و شهرستان های این استان فاقد سالن سینما می باشند.

میلاد حبیبی افزود: بر اساس استانداردهای مربوطه به ازای حدود ۱۰۰ نفر جمعیت باید یک صندلی سینما وجود داشته باشد، در حالیکه اکنون استان قزوین  با جمعیت بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر، دارای قریب به ۵۰۰ عدد صندلی سینما است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حال حاضر با ۲ سینمای فعال جزو پرمخاطب ترین سینما ها در سطح خود می باشد ادامه داد : با توجه به استقبال مردم استان از سینما ها انتظار می رود با همکاری مسئولین استانی بتوانیم در شهرستان های استان سینما احداث کنیم و یک پردیس سینمایی مناسب در مرکز شهر قزوین داشته باشیم .

این مسئول اظهار کرد : در چند ماه گذشته سالن های سینما بهمن بازسازی شد همچنین و کیفیت تصویر و نمایش و زیرساخت سالن سینما ارتقا داده شد.

حبیبی گفت : حوزه هنری و موسسه بهمن سبز همراه در تلاش است زیرساخت های سینمایی در سطح کشور را ارتقا دهد و این امر با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی ،مانند شهرداری ،استانداری و … مسیر خواهد شد و حوزه هنری و موسسه بهمن سبز آماده سرمایه گذاری  و احداث سالن های سینما می باشد.

  • نویسنده : سارا غلامی
  • منبع خبر : تولیدی