در راستای کمک به پایداری اشتغال معلولین و مددجویان بهزیستی قبل از راه اندازی کسب کار تفاهم نامه ای بین کانون کار آفرین و اشتغال و اداره کل بهزیستی استان منعقد گردید.

به گزارش فصل اندیشه- مدیرکل بهزیستی  گفت؛ چنانچه قبل از ورود این عزیزان به بازار کار، توانجویان و جامعه ی هدف متقاضی اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی مشاوره شغلی شوند و بر اساس علاقه، توانمندی و نیاز بازار و راهنمایی مشاورین وارد بازار کسب و کار شوند قطعا موفق تر خواهند بود . شرفی افزود؛ در مرحله اول این برنامه تعداد ۳۲۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی در سه حوزه معلولان، زنان سرپرست خانواده و معتادین بهبود یافته اجرا خواهد شد.

شرفی مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت:  اعتبارات اشتغال زایی بهزیستی بایستی بموقع جذب شود.   روز گذشته در کارگروه تخصصی کمیته اشتغال بهزیستی باحضور خسروی معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال، کارشناسان اشتغال ورابطین اشتغال در حوزه های تخصصی با اعلام این مطلب که اشتغال عامل مهمی در ایجاد توانمندسازی جامعه هدف است و در شرایط کنونی اعتبارات این حوزه افزایش چشمگیری داشته است گفت:بایستی تمام تلاشمان را برای رفتن جامعه هدف به سمت دریافت این تسهیلات انجام داده واین اعتبارات در زمانی مشخص جذب گردد. وی خطاب به روسا وکارشناسان اشتغال ادارات شهرستانی که بصورت ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشتند گفت: شاید یک فرد معلول برای دریافت وام اشتغال مراجعه نکندوحتی از دریافت آن هراس داشته باشد اما این وظیفه مددکار وکارشناس است که وی را به سمت مهارت آموزی، دریافت مدرک، دریافت تسهیلات وراه اندازی شغلی پایدار هدایت نمایند. دراین جلسه گزارش عملکرد و میزان جذب اعتبارات اشتغال زایی شهرستانها وهمچنین میزان تحقق تعهد اشتغال شهرستانها به تفکیک حوزه های تخصصی مورد بررسی قرارگرفت.

 

  • نویسنده : سیماسیگاری