سرمایه گذاری ۲۴۳ میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بیش از ۲۴۳ میلیارد تومان از ابتدای سال در شهرک‌های صنعتی استان برای ۱۸ طرح سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار فصل اندیشه ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: این طرح‌ها در سال جاری پروانه بهره برداری گرفته اند که شامل ۵ واحد فلزی، ۴ واحد کانی غیرفلزی، ۴ واحد غذایی و دارویی، ۲ واحد صنایع شیمیایی، یک واحد برق الکترونیک و ۲ واحد خدماتی است. پارسا افزود: این ۱۸ واحد برای ۲۵۵ نفر شغل ایجاد کرده است و هم اکنون فعالند. وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۲ واحد مجدد راه اندازی شده و به چرخه تولید بازگشته اند گفت: این واحد‌ها شامل ۵ واحد کانی غیرفلزی، ۴ واحد صنایع شیمیایی، ۲ واحد صنایع غذایی و یک واحد صنایع برق والکترونیک بوده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: از ابتدای امسال همچنین ۹ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است

احیای ۳۵ واحد معدنی در خراسان جنوبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم و در راستای اجرای مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور، ‌۳۵ واحد معدنی راکد در خراسان جنوبی فعال شده است. عباس جرجانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با احیای این واحد‌های معدنی برای ۲۵۴ نفر به صورت مستقیم در استان شغل ایجاد شده است.

جرجانی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در بخش صنعت و تولید، رونق بازار کار و احیای واحد‌های تولیدی و معدنی راکد بوده است گفت: در همین راستا توجه به بخش معدن و فعال سازی معادن راکد و سرمایه گذاری جدید برای این معادن از جمله مصوبات سفر گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود که مورد پیگیری قرار گرفت. وی با بیان اینکه استخراج سالیانه این معادن ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ تن است افزود: سرمایه گذاری اولیه صورت گرفته در این معادن ۲۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان بوده است. جرجانی ادامه داد: گرانیت، بنتونیت و منیزیت بیشترین معادن احیا شده هستند که اکثر این معادن مربوط به شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، سرایان و قاین می باشد. مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: نبود زیر ساخت‌ها، عدم بروز رسانی ماشین آلات، نداشتن بازار فروش، مشکلات مدیریتی و …، از جمله مشکلات واحد‌های معدنی راکد بوده است که با رفع آنها این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

 

  • نویسنده : فایزه حسینی نژاد