فرودگاه،حسرت ۱۳ ساله مردم قم
فرودگاه،حسرت ۱۳ ساله مردم قم
سرمایه گذار اولیه بخش خصوصی فرودگاه قم:از ۱۳ ساله شدن روند ساخت فرودگاه قم خبر داد و خواستار همراهی مسئولان استانی و کشوری برای پیشرفت و احداث پروژه فرودگاه قم شد

 

به گزارش پایگاه خبری فصل اندیشه محمد علی شفیعی سرمایه گذار اولیه پروژه فرودگاه قم در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر واگذاری احداث فرودگاه به بخش سلفچگان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متولی احداث فرودگاه قم شرکت ارم کیش  است و انتظار ما این است که هر گونه تصمیم و تعیین تکلیف برای فرودگاه قم با هماهنگی ما باشد اما متاسفانه در طی این سالها جلسات متعدد با برخی افراد و مجموعه های غیر، در خصوص وضعیت فرودگاه برگزار شده که نماینده ما در آنها حضور نداشته است.

وی همچنین افزود: در روزهای گذشته نیز خبر واگذاری فرودگاه به بخش سلفچگان هم منتشر شده که صراحتا اعلام میدارم مالک فرودگاه من هستم و بدون اجازه و موافقت مجموعه ما، حق هیچگونه تصمیم گیری در این رابطه را نخواهیم داد.

شفیعی ادامه داد: در طی این ۱۳ سال تفاهم‌نامه ابتدایی با استانداری وقت را به رویت تمام مسئولین و استانداران قبلی رساندیم و اعلام کردیم اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد آن را اصلاح کنند ولی اقدامی صورت نگرفت.

 

سرمایه گذار اولیه فرودگاه با ابزار گلایه گفت: شایعه پراکنی ها و بیان مسائل غیر واقعی در مورد این پروژه سبب شد با هر سرمایه گذار و یا پیمانکاری که وارد مذاکره می‌شویم از همکاری با ما عقب نشینی کنند و منصرف شوند.

شفیعی اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذران بخش خصوصی در تمام دنیا مرسوم است ولی ابتدای ترین امکانات همچون آب و برق و گاز نیز برای ما فراهم نیست واز سوی مسئولین امر تاکنون برای رفع این مشکلات اقدامی صورت نگرفته است.

شفیعی در ادامه از تلاش های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور برای حل و فصل معضلات در خصوص احداث فرودگاه قم تقدیر نموده و ابراز داشت:در دورانی که  حجت الاسلام رئیسی در قوه قضاییه حضور داشتند جلساتی با ایشان داشتیم و ایشان نسبت به مسائل فرودگاه آگاهند.

سرمایه گذاراولیه فرودگاه قم با اشاره به روند احداث فرودگاه گفت: در دو سال اخیر بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و متحمل ضرر و زیان بسیاری  بوده ایم انتظار ما از دولت این است که با ما همراه باشد.

شفیعی در پایان افزود: برای افتتاح فاز اول و فروش بلیت ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است اما اجرای باند سوم برای هواپیماهای سنگین مستلزم بودجه های سنگین و حمایت و همراهی مسئولین خواهد بود.

  • نویسنده : محمد توکلی