نیشکرامیرکبیر، پیشگام نهضت سبز در خوزستان
نیشکرامیرکبیر، پیشگام نهضت سبز در خوزستان
همزمان با هفته درختکاری کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با کاشت 30 هزار نهال، تعهد خود به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را نشان دادند. 
همزمان با هفته درختکاری کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با کاشت ۳۰ هزار نهال، تعهد خود به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را نشان دادند.  این اقدام، آغازگر برنامه‌ بلند این شرکت برای کاشت یک میلیون نهال در طول سه سال آینده است. عزیز کرملاچعب، معاون کشاورزی شرکت، با تشریح اهداف این طرح گفت: «کاشت این نهال‌ها علاوه بر کمک به مهار کانون‌های ریزگرد، در تعدیل دمای هوا، افزایش تنوع زیستی، جلوگیری از ورود بادهای گرم به مزارع نیشکر و تلطیف هوای منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.» علی معلی، مدیر حراست شرکت، هم با اشاره به روایات دینی و تأکید بر اهمیت درختکاری، کاشت نهال را گامی مؤثر در تولید اکسیژن بیشتر، پاکیزگی هوا و حفظ محیط زیست دانست. محمد سعید عارف زاده، مدیر ایمنی شرکت، نیز ضمن اشاره به قانون توسعه فضای سبز، بر ضرورت حفظ و نگهداری از درختان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند برای نسل‌های آینده تأکید کرد.

 کاشت نمادین چند اصله نهال توسط جمعی از کارکنان شرکت، نقطه عطفی در این مراسم بود و عزم راسخ امیرکبیری‌ها در مسیر توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را به نمایش گذاشت.